Aktualitātes

Pievienots: 05.02.2018

Par autobusu maršrutu tīkla optimizāciju Vidzemē

Sabiedriskā transporta padomes (STP) sēdē tika panākta vienošanās, ka reģionālais maršrutu tīkls ir jāpārskata un ka turpmāk uzturēt to tieši tādā apjomā, kāds ir šobrīd, esošo resursu ietvaros nav iespējams. Tāpat tika panākta vienošanās, ka plānošanas reģioni kopā ar pašvaldībām iesniegs savus priekšlikumus attiecībā uz maršrutu tīkla izmaiņām, un visi grozījumi, kas maršrutos varētu tikt veikti, notiks pakāpeniski.

Iepriekš Satiksmes ministrija (SM) ar savu rīkojumu uzdevusi STP apstiprināt plānoto reģionālās nozīmes maršrutu tīkla apjomu 2018.gadam un turpmākajiem gadiem atbilstoši likumā par kārtējā gada valsts budžetu un likumā par vidēja termiņa valsts budžetu piešķirtajiem līdzekļiem valsts budžeta apakšprogrammā “Sabiedriskais transports”.

Lai realizētu šo uzdevumu, VSIA  “Autotransporta direkcijas” (ATD) sadarbībā ar plānošanas reģioniem jāsagatavo STP priekšlikumi maršrutu tīkla samazināšanai.

Pēc ATD norādījuma Vidzemes plānošanas reģionā (VPR) pakāpeniski notiek sabiedriskā transporta maršrutu tīkla izvērtēšana, kuras mērķis ir samazināt nobraukumu apjomu. Sadarbībā ar pārvadātājiem un pašvaldībām ir sagatavots pirmais apkopojums, kur katrs no minētajiem reisiem ir pārrunāts un izvērtēs jau vairākkārt.

VPR, kurā ietilpst arī Cesvaines novads, ir sniedzis ierosinājumus maršrutu tīkla optimizācijai. Autotransporta regulāro pārvadājumu maršruta tīkla optimizācija Vidzemē paredz to samazināt par teju miljons nobrauktiem kilometriem.

Šobrīd Cesvaines novadu skar optimizācija maršrutā Nr. 6370 Madona-Kusa-Cesvaine otrdienās, piektdienās, optimizējot braucienus plkst. 08:00 no Madonas AO un plkst. 10:00 no Cesvaines. Šī maršruta slēgšana šajā samazinājuma reizē vēl nenotiks, tas ir atlikts uz dažiem mēnešiem, kad tomēr ir plānots to likvidēt.

VPR Attīstības padomes ieskatā, piedāvātie ATD priekšlikumi par konkrētu reisu slēgšanu šobrīd liek domāt, ka risinājums meklēts matemātiskos aprēķinos, neiedziļinoties situācijā un piemirstot par sabiedriskā transporta izšķirošo nozīmi iedzīvotājiem reģionos. Kā liecina piepildījuma atskaite par 2017.gada novembri reorganizējamam maršrutam Madona-Kusa-Cesvaine, kurš kursē divas reizes nedēļā, ikdienā ar šo autobusu pārvietojas vidēji četri pieci pasažieri, visvairāk braucot posmā no Lapukroga līdz Cesvainei un atpakaļ. Jāmin, ka dažiem pasažieriem šī ir vienīgā iespēja nokļūt novada centrā.

Vidzeme pašvaldības ir lūgušas laiku, lai pašas vēl izvērtētu iespējamās izmaiņas maršrutos. Cesvaines novada dome ir lūgusi pagaidām neslēgt maršrutu Madona-Kusa-Cesvaine, lai Vidzemes plānošanas reģiona darbinieki veiktu pasažieru kustības izpēti. Tā kā vairums šī maršruta pasažieru pārvietojas posmā no Lapukroga uz Cesvaini un atpakaļ, SIA “Madonas ceļu būvei”, kas apkalpo šo maršrutu, ir iesniegts priekšlikums apsvērt kustības organizēšanu šajā posmā ar mazo busiņu, kur sākumpunkts un noslēgums būtu Cesvainē. Šāds variants tiks apsvērts, bet vēl pagaidām dažus mēnešus  autobuss esošajā maršrutā Madona- Kusa-Cesvaine kursēs bez izmaiņām.

Tiklīdz tiks apstiprinātas maršruta izmaiņas vai tā pastāvēšanas tālākais liktenis, informēsim par izmaiņām, bet, ja šobrīd ir viedoklis par iepriekš minēto autobusa maršrutu, aicinām to iesniegt Cesvaines novada domē.

Linda Vanaga,
autores foto


Aprīlis 2018
Pi Ot Tr Ce Pi Se Sv
  1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30  

Seko Cesvaines apvienībai
sociālajos tīklos