Vienam no vecākiem ir tiesības saglabāt nodokļa atvieglojumu par vasaras brīvlaikā strādājošu skolēnu

Valsts ieņēmumu dienests (turpmāk – VID) atgādina, ka vienam no vecākiem ir tiesības saglabāt nodokļa atvieglojumu par bērnu, kurš ir vecumā līdz 19 gadiem un mācās vispārējās, profesionālās, augstākās vai speciālās izglītības iestādē, ja tas strādā vasaras brīvlaikā (no 1. jūnija līdz 31. augustam). 

 Ņemot vērā, ka daudzi skolēni vasaras mēnešos (no 1. jūnija līdz 31. augustam) strādā algotu darbu, VID informē par nosacījumiem, kas jāievēro gan vecākiem, kuru bērni vasarā strādā, gan pusaudžiem, kas devušies darba gaitās.

Attiecībā uz bērnu (izglītojamo līdz 19 gadu vecumam), kurš strādās tikai vasaras brīvlaikā (no 1. jūnija līdz 31. augustam), vecākam nav algas nodokļa grāmatiņā jāsvītro ieraksts par bērnu kā apgādājamo un atrašanās vecāka apgādībā netiek pārtraukta automātiski.

Vecākam saglabājas atvieglojums par apgādībā esošu personu 175 eiro mēnesī, un bērnam vasaras brīvlaika darba laikā tiek piemērots minimālais neapliekamais minimums 60 eiro mēnesī, izņemot gadījumu, ja bērns strādā pie mikrouzņēmumu nodokļa maksātāja.

Savukārt tiem vecākiem, kuru bērni (izglītojamie līdz 19.g.v.) paralēli mācībām strādā mācību gada laikā jāņem vērā, ka bērna atrašanās vecāka apgādībā tiek pārtraukta automātiski – tiklīdz skolēns uzsācis darba attiecības. Savukārt pēc tam, kad skolēns pārtraucis strādāt, vecākiem pašiem bērns jāatjauno apgādībā.

 Algas nodokļa grāmatiņa

Skolēni, kuri nolēmuši sākt darba gaitas, var saņemt algas nodokļa grāmatiņu. To var izdarīt klātienē, vēršoties VID ar iesniegumu algas nodokļa grāmatiņas piešķiršanai, vai elektroniski, izmantojot VID Elektroniskās deklarēšanas sistēmu (EDS). Skolēniem, kuri strādās vasaras mēnešos un maksās nodokļus vispārējā režīmā, algas nodokļa grāmatiņā jāatzīmē galvenā ienākuma gūšanas vieta (t.i., jāatzīmē attiecīgo darba devēju pie kura bērns strādās), un bērna gūtajiem ienākumiem darba devējs būs tiesīgs piemērot minimālo neapliekamo minimumu 60 eiro mēnesī.

Algas nodokļa grāmatiņa ir pieejama tikai elektroniski un visas darbības, kas saistītas ar apgādības noformēšanu, ir veicamas elektroniski, izmantojot VID Elektroniskās deklarēšanas sistēmu (EDS) (algas nodokļa grāmatiņas sadaļā “Apgādājamie” nospiežot izvēli “Pievienot apgādībā esošu personu”)

Plašāka informācija gan par skolēnu darbu vasarā, gan par elektroniskajām algas nodokļa grāmatiņām pieejama VID mājaslapas sadaļā “Algas nodokļa grāmatiņa”, bet par sezonas laukstrādnieku ienākuma nodokli – metodiskajā materiālā “Sezonas laukstrādnieku ienākuma nodoklis”.

Jautājumu un neskaidrību gadījumā aicinām zvanīt uz VID informatīvo tālruni 67120000, konsultēties ikvienā VID klientu apkalpošanas centrā vai arī sūtīt savu jautājumu, izmantojot VID mājaslapas sadaļu “Uzdot jautājumu VID”.

Jaunieši, kuri iecerējuši vasaras mēnešos strādāt, noderīgu informāciju atradīs arī Valsts nodarbinātības aģentūras mājaslapā www.nva.gov.lv, Valsts darba inspekcijas mājaslapā www.vdi.gov.lv un Valsts sociālās apdrošināšanas aģentūras mājaslapā www.vsaa.lv

 

Informāciju sagatavoja:

VID Sabiedrisko attiecību daļa

tālr. 67122670, 26558389

e-pasts komunikacija@vid.gov.lv 


No 11. aprīļa varēs pieteikties platību maksājumu saņemšanai

Lauku atbalsta dienests (LAD) informē, ka no šā gada 11.aprīļa līdz 22.maijam lauksaimnieki var pieteikties platību maksājumiem, iesniedzot Vienoto iesniegumu. Pēdējā diena, kad atbalsta maksājumiem varēs pieteikties ar kavējuma sankciju, ir 15.jūnijs.

Pieteikties platību maksājumiem būs iespējams LAD Elektroniskajā pieteikšanās sistēmā (EPS) – tieši tāpat, kā tas tika darīts 2016.gadā.

Tā kā daudziem lauksaimniekiem nav pieejams dators ar interneta pieslēgumu, kā arī nav nepieciešamo datorprasmju, lai varētu iesniegt iesniegumu EPS, LAD platību maksājumu iesniegumu pieņemšanas laikā organizē klātienes konsultācijas daudzos pagastu centros, lai palīdzētu klientiem aizpildīt pieteikumus elektroniski. Lauksaimniekiem bez maksas būs iespēja iesniegt pieteikumus gan minēto konsultāciju laikā, gan arī apmeklējot LAD klientu apkalpošanas centrus. Informāciju par klātienes konsultāciju laikiem un norises vietām var lasīt LAD mājaslapā izvēlnē “Pieteikšanās platību maksājumiem elektroniski”.

LAD vērš uzmanību, ka piesakoties platību maksājumiem elektroniski, lauksaimniekiem ir daudzi būtiski ieguvumi. Viens no tiem – iespēja saņemt maksājumus ātrāk. Būtiski, ka EPS kļūdas ir iespējams novērst jau pieteikuma iesniegšanas brīdī, tas savukārt ļauj izvairīties no sankcijām. LAD var pagūt nosūtīt arī brīdinājumus par kļūdām, un lauksaimnieks paspēs līdz 25.jūnijam iesniegt labojumus, nesaņemot par to sankcijas. Šādus labojumus nebūtu iespējams konstatēt papīra formātā iesniegtajos iesniegumos. Sistēma sniegs brīdinājumus arī gadījumos, ja klients aizmirsīs pieteikties kādam no atbalsta veidiem, ko būtu iespējams saņemt, kā arī neļaus pieteikt neatbilstošas platības.

Jautājumu un neskaidrību gadījumos lauksaimnieki var saņemt konsultācijas jebkurā LAD klientu apkalpošanas centrā klātienē, rakstot e-pastu: klienti@lad.gov.lv vai zvanot uz informatīvo tālruni 67095000.

Atbalstu sniegs arī Latvijas Lauku konsultāciju un izglītības centrs.

 

Informāciju sagatavoja:
Kristīne Ilgaža
Sabiedrisko attiecību daļas vadītāja

Tālrunis: 67027830, 67027384

E-pasts: kristine.ilgaza@lad.gov.lv


VALSTS AMATPERSONU DEKLARĀCIJAS

iesniegšana par 2016. gadu

 

Cesvaines novada Valsts un pašvaldības vienotajā klientu apkalpošanas centrā ir iespēja iesniegt valsts amatpersonu deklarācijas par 2016. gadu no 2017. gada 15. februāra līdz 3. aprīlim, pieslēdzoties Valsts ieņēmuma dienesta Elektroniskās deklarēšanās sistēmai (EDS), izmantojot savu internetbanku vai VID piešķirto lietotāja vārdu un paroli.

Vairāk informācijas Cesvaines novada Valsts un pašvaldības vienotajā klientu apkalpošanas centrā vai www.vid.gov.lv mājaslapas sadaļā “Privātpersonām/Valsts amatpersonām”.

 

Kontakti:

Cesvaines novada Valsts un pašvaldības vienotais klientu apkalpošanas centrs

Adrese: Pils iela 1 A, Cesvaine, Cesvaines novads, LV - 4871

Tālrunis: 64852715

e-pasts: cesvaine@pakalpojumucentri.lv


Gada ienākumu deklarācijas par 2016. gadu VID pieņems no 1. marta

Valsts ieņēmumu dienests (turpmāk – VID) vērš uzmanību, ka gada ienākumu deklarāciju par 2016. gadā gūtajiem ienākumiem šogad ne tikai elektroniski, bet arī papīra formātā būs iespējams iesniegt no 2017. gada  1. marta. Tikai tad VID rīcībā būs visa darba devēju un citu ienākumu izmaksātāju iesniegta informācija, kas nepieciešama, lai varētu pilnvērtīgi apstrādāt iesniegtās deklarācijas un precīzi noteikt personai atmaksājamo iedzīvotāju ienākuma nodokļa pārmaksas summu.

Šogad tas ir īpaši būtiski, jo šis ir pirmais gads, kad tie nodokļu maksātāji, kuru gada apliekamo ienākumu kopējais apmērs 2016.gadā nepārsniedz 12 000 eiro, no 1.marta var iesniegt gada ienākumu deklarāciju, lai atgūtu pārmaksāto iedzīvotāju ienākuma nodokli, kas izveidosies, piemērojot gada diferencēto neapliekamo minimumu.

VID atgādina, ka gada ienākumu deklarācija par 2016. gadā gūtajiem ienākumiem obligāti laikā no 2017. gada 1. marta līdz 1.jūnijam jāiesniedz tiem Latvijas iedzīvotājiem, kuri:

  • veikuši saimniecisko darbību (piemēram, ir individuālā uzņēmuma īpašnieki, izīrē vai iznomā savu īpašumu, ir zemnieku saimniecības īpašnieki, ir guvuši ienākumus no profesionālās darbības u.c.)[1];
  • guvuši ienākumus ārvalstīs (tai skaitā personas (jūrnieki), kuras bijušas nodarbinātas uz starptautiskos pārvadājumos izmantojama kuģa);
  • guvuši ar nodokli neapliekamos ienākumus, kas kopumā 2016. gadā pārsniedza 4000 eiro (piemēram, gūti ienākumi no personiskās mantas pārdošanas);
  • guvuši ienākumus, kuri apliekami ar 10% nodokļa likmi (piemēram, ienākumu no dividendēm, ienākumu no augoša meža vai kokmateriālu pārdošanas), un no kuriem nodoklis nav ieturēts ienākuma izmaksas vietā;
  • guvuši citus ar nodokli apliekamus ienākumus, no kuriem izmaksas vietā nav ieturēts nodoklis, tai skaitā, no fiziskām personām, kuras nav dāvinājuma saņēmēja radinieki vai laulātais, saņemti dāvinājumi, kas ir apliekami ar iedzīvotāju ienākuma nodokli.

Savukārt, fiziskās personas, kuras neveic nekāda veida saimniecisko darbību un brīvprātīgi vēlas iesniegt gada ienākumu deklarāciju par 2016. gadu, lai saņemtu atpakaļ pārmaksāto iedzīvotāju ienākuma nodokli par attaisnotajiem izdevumiem un to nodokļa pārmaksu, kas izveidosies, piemērojot diferencēto neapliekamo minimumu, var to izdarīt no 2017. gada 1. marta līdz pat 2020. gada 16. jūnijam. Tāpat visa 2017. gada laikā vēl var pieprasīt pārmaksāto iedzīvotāju ienākuma nodokli arī par 2014. un 2015.gadu, bet līdz 2017. gada 16.jūnijam – vēl arī par 2013. gadu.

Sākot ar 2017. gada 1. martu, VID aicina ikvienu iesniegt deklarāciju elektroniski, kas ir daudz ātrāk un ērtāk, jo tajā automātiski tiek atspoguļota visa VID rīcībā esošā informācija par nodokļu maksātāju. Iesniedzot gada ienākumu deklarāciju elektroniski, arī gada diferencētais neapliekamais minimums gada ienākumu deklarācijā tiek aprēķināts automātiski. Šogad deklarācijā automātiski tiks atspoguļota arī tā informācija par 2016. gadu, ko par personas veiktajiem maksājumiem par izglītību Valsts ieņēmumu dienestam būs iesniegušas mācību iestādes. 

Ikviens var kļūt par EDS lietotāju, izmantojot savas internetbankas lietotājvārdu un paroli, Pilsonības un migrācijas lietu pārvaldes izsniegto eID viedkarti vai VAS „Latvijas Valsts radio un televīzijas centra” izsniegto elektronisko paraksta viedkarti (e-parakstu).

Savukārt viedierīču lietotājus aicinām izmantot EDS mobilo versiju (eds.vid.gov.lv), jo arī tajā iespējams iesniegt gada ienākumu deklarāciju, bet attaisnojuma dokumentus (čekus un kvītis) pievienot no attiecīgās ierīces galerijām. 

Atgādinām, ka pārmaksātais iedzīvotāju ienākuma nodoklis tiek atmaksāts trīs mēnešu laikā, skaitot no deklarācijas iesniegšanas dienas[2]. Gadījumā, ja deklarācija nav aizpildīta korekti vai arī tās apstrādes laikā VID rodas papildu jautājumi, nodokļa atmaksas termiņš var tikt pagarināts, par ko deklarācijas iesniedzējs tiks informēts individuāli.

Plašāka informācija pieejama VID mājaslapā sadaļā “Gada ienākumu deklarācija”. Jautājumu un neskaidrību gadījumā iedzīvotāji var zvanīt uz VID Nodokļu un muitas informatīvo tālruni 67120000, vērsties ikvienā VID klientu apkalpošanas centrā, vai arī uzdot jautājumus rakstiski VID mājas lapā sadaļā Kontakti.


[1] Fiziskajām personām, kuras veic saimniecisko darbību, kā arī individuālo uzņēmumu, t.sk. zemnieku un zvejnieku saimniecību īpašniekiem, kuri ir iedzīvotāju ienākuma nodokļa maksātāji, gada ienākumu deklarācija par 2016. gadu obligāti jāiesniedz elektroniski, izmantojot EDS.

[2] Likumā noteiktais trīs mēnešu atmaksas termiņš tiek skaitīts no deklarācijas iesniegšanas dienas VID, bet ne ātrāk kā no likumā noteiktā termiņa, proti, 1.marta.


Mājas (istabas) dzīvnieku reģistrācija

Cesvaines novada Valsts un pašvaldības vienotajā klientu centrā ir iespējams reģistrēt suni Lauksaimniecības datu centra (LDC) datubāzē. Sunim jābūt apzīmētam ar mikroshēmu, ko veic veterinārārsts.

Lai reģistrētu mājas (istabas) dzīvnieku, ir nepieciešami šādi dokumenti:

1)   Mājas (istabas) dzīvnieka pase;

2)   Aizpildīta un parakstīta Mājas (istabas) dzīvnieka reģistrācijas veidlapa: A sadaļu aizpilda un paraksta dzīvnieka īpašnieks (persona, kura kā īpašnieks ierakstīta dzīvnieka pasē); B sadaļu aizpilda, paraksta un ar zīmogu apliecina praktizējošs vetārsts. Ja B sadaļu nav aizpildījis vetārsts, to no dzīvnieka pases aizpilda īpašnieks, bet neparaksta.

3)   Personu apliecinošs dokuments (pase vai personas apliecība);

4)   Maksājumu  apliecinošs dokuments – 3.50 eiro par viena dzīvnieka reģistrāciju.

!!!!Ja persona nav dzīvnieka īpašnieks, jāuzrāda notariāli apstiprināta pilnvara par tiesībām reģistrēt mājas (istabas) dzīvnieku.

Šobrīd samaksa par dzīvnieka reģistrāciju Cesvaines klientu apkalpošanas centrā ir iespējama caur internetbanku vai izmantojot Latvijas Pastu. Tuvākajā laikā plānots nodrošināt iespēju veikt apmaksu ar bankas kartēm pašvaldībā uz vietas.

 

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Jaunums!!

Informējam, ka no 2017. gada 27.janvāra mājas (istabas) dzīvniekus, kuri  ir apzīmēti ar mikroshēmu (mikročipēti), bet nav vēl reģistrēti LDC datubāzē, var reģistrēt paši īpašnieki, izmantojot LDC tīmekļvietnē www.ldc.gov.lv pieejamo e-pakalpojumu. Autorizēties e-pakalpojumam iespējams ar LDC vai portāla www.latvija.lv autentifikāciju.

 

E-pakalpojums mājas (istabas) dzīvnieku reģistrācijai pašlaik ir pieejams tikai fiziskām personām.

 

!!! Pirms reģistrācijas,  iespējams pārliecināties pēc mājas (istabas) dzīvnieka mikročipa numura, vai tas jau nav reģistrēts LDC datu bāze, ievadot mājas (istabas) dzīvnieka mikročipa numuru.


Veselības inspekcija izstrādājusi e-pakalpojumus

19.09.2016.

Veselības inspekcija (turpmāk - Inspekcija) iedzīvotāju, uzņēmēju un iestāžu ērtībām ir izstrādājusi e-pakalpojumus, kuri pieejami portālā www.latvija.lv un Inspekcijas tīmekļa vietnē www.vi.gov.lv.

Portālā www.latvija.lv pieejamie e-pakalpojumi:

1. Veselības inspekcijas e-pakalpojumi;

2. E-iesniegums Veselības inspekcijai;

3. Ārstniecības personu/ārstniecības atbalsta personu identifikatora e-pieprasījums;

4. Apliecinājums par vides pieejamību ārstniecības iestādēm;

5. E-paziņojums par pakalpojumu sniegšanu skaistumkopšanas un tetovēšanas jomā;

6. Paziņojums par biedrībām, nodibinājumiem un ārstniecības iestādēm sniegto atbalstu;

7. E-pieteikums Veselības inspekcijas atļaujas, atzinuma vai novērtējuma saņemšanai;

8. E-pieteikums atzinuma/novērtējuma saņemšanai par būvēm;

9. E-pieteikums atļaujai par zāļu iegādi;

10. E-paziņojums par zāļu reklāmas semināru;

11. E-ziņojums par zāļu atsaukšanu;

12. E-paziņojums par Veselības inspekcijas kontroles laikā uzlikto pienākumu izpildi;

13. E-paziņojums par dzeramā ūdens monitoringa rezultātiem.

 

Veselības inspekcijas tīmekļa vietnē pieejamie e-pakalpojumi:

14. Skaidrojumi profesionāļiem par normatīvo aktu prasību izpildi veselības aprūpes iestādēm;

15. Skaidrojumi profesionāļiem par normatīvo aktu prasību izpildi izglītības un bērnu pieskatīšanas iestādēm;

16. Skaidrojumi profesionāļiem par normatīvo aktu prasību izpildi skaistumkopšanas saloniem, publiskajiem peldbaseiniem un pirtīm, tetovēšanas un pīrsinga pakalpojumu sniedzējiem;

17. Noderīga informācija vecākiem par izglītības un bērnu pieskatīšanas iestādēm;

18. Noderīga informācija iedzīvotājiem par skaistumkopšanas saloniem, publiskajiem peldbaseiniem un pirtīm, tetovēšanas un pīrsinga pakalpojumu sniedzējiem.

19. Informatīvā lapa par Veselības inspekcijas informatīvajiem e-pakalpojumiem.

Informatīvie materiāli ir pieejami arī Inspekcijas tīmekļa vietnes www.vi.gov.lv sadaļā "E-pakalpojumi" - http://www.vi.gov.lv/lv/sakums/epakalpojumi .

Piedāvājam arī apmācību semināru par Inspekcijas e-pakalpojumu lietošanu.

Ja rodas kādi jautājumi, lūdzu rakstiet uz e-pastu: epak.info@vi.gov.lv vai zvaniet pa tālruni 67507987.

 

Informāciju sagatavoja:

Svetlana Nesterova, Starptautiskās sadarbības un projektu vadības nodaļas projektu vadītāja

tālrunis 67507987, fakss 67819672, svetlana.nesterova@vi.gov.lv

Veselības inspekcija Klijānu ielā 7, LV-1012, Rīga, vi@vi.gov.lv www.vi.gov.lv



Iznācis portāla Latvija.lv e-ziņu 2016. gada augusta numurs

Maijs 2017
Pi Ot Tr Ce Pi Se Sv
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29
30
31
 

Seko mums
sociālajos tīklos